How to keep Hendrickx happy?

It is difficult to divine exactly what ┬áthe ABC could do to satisfy Marc Hendrickx (“ABC lacks balance in its climate coverage”, The Australian, 5/6).

His first gripe concerns Karoly et al’s 2012 “1000-year study”, which was found by its authors (not “online climate sceptics”) to have a subtle methodological error and is currently under review (it was not “short-lived”). He complains that the ABC did not sufficiently emphasise this on their “online website”. However, it does not seem to bother him at all that The Australian’s only coverage of the ground-breaking research concerned the error.

Hendrickx is also bothered by the ABC’s publication of dissenting views alongside recent reports of a Canadian paper which posits CFCs as the cause of warming. In this case he seems to prefer The Australian’s approach of reporting the controversial theory with no balancing view (“CFCs ‘are the real culprit in global warming'”, 3/6).

Leave a Reply

Your email address will not be published.